РЭСПУБЛІКАНСКАЕ ДАЧЧЫНАЕ ВЫТВОРЧА-ГАНДЛЁВАЕ ЎНІТАРНАЕ ПРАДПРЫЕМСТВА
«МАЛОЧНЫ ГАСЦІНЕЦ»

220075, г. Мінск, пр-т. Партызанскі, 170

+375 (17) 397 37 93
+375 (17) 361 67 93 (факс)

info@molgost.by

Электронныя звароты




















Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
    • ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не атрымалася даставіць адказ (паведамленне).

Аб парадку падачы і разгляду электронных зваротаў, выпадках пакідання зваротаў без разгляду у існасці

  • Парадак падачы зваротаў і накіраванне іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

Электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай глабальнай камп’ютэрнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты і (або) размяшчаюцца ў спецыяльнай рубрыцы «Электронны зварот» на афіцыйным сайце ў Інтэрнэце.

Звароты падаюцца ў арганізацыі да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Арганізацыі, пры паступленні да іх зваротаў, якія змяшчаюць пытанні па за межамі іх кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён накіроўваюць звароты для разгляду ў арганізацыі адпаведна з іх кампетэнцыяй і  паведамляюць заяўнікаў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, усталяваным Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. №306-з «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», пакідаюць звароты без разгляду у існасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікаў з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.

Звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца да заяўнікаў з тлумачэннем парадку абскарджання судовых пастаноў.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы да злачынства, альбо аб злачынстве, якоя здзяйсняецца ці ўжо здзейснена, або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыяй, у якую яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

  • Пакіданне зваротаў без разгляду у існасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду у існасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што выстаўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), або назва юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае), або яго месца знаходжання, або названыя звесткі не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не змяшчаюць звесткі аб падрыхтоўцы да злачынства, альбо аб злачынстве, якоя здзяйсняецца ці ўжо здзейснена.

Пры пакіданні звароту без разгляду у існасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15 і артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. №306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнік на працягу пяці рабочых дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду у існасці з азначэннем прычынаў прыняцця такога вырашэння. 

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. №306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў , выкладзеных у зваротах.

Аб патрабаваннях, што выстаўляюцца да электронных зваротаў

  • Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
    • Электронныя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, да якой накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты.
    • Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны змяшчаць:
    • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, да якой накіроўваецца зварот;
    • поўная назва юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
    • выкладанне сутнасці звароту;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўсталяваным парадку падпісваць звароты;
    • адрас электроннай пошты.
      • Не дапушчаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
      • Да электронных зваротах, падаваных прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
      • У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці), што пацвярджае гэту інфармацыю.

Пра неабходнасць падавання дакументаў і (або) звестак у выглядзе файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту, і пра дазволеныя фарматы такіх файлаў

Дазволенымі фарматамі дакументаў і (або) звестак, што прымацоўваюцца да зваротаў, названых у абзацы чацвёртым часткі першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаваных) з’яўляюцца Portable Document Format / A (PDF/A), Offіce Open XML (DOCX) , двайны фармат з разметкай (DOC), Rіch Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZІP, RAR), Portable Network Graphіcs (PNG), Tagged Іmage Fіle Format (TІFF), Joіnt Photograph Experts Group (JPEG), Joіnt Photograph Group (JPG).

Аб наяўнасці ў заяўніка правоў на водгук электроннага звароту, на абскарджанне адказу на такі зварот або вырашэнне аб пакіданні яго без разгляду у існасці і аб парадку рэалізацыі такіх правоў

  • Водгук электроннага звароту

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа шляхам, якім быў накіраваны электронны зварот.

  • Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ арганізацыі на зварот або вырашэнне аб пакіданні звароту без разгляду у існасці могуць быць абскарджаны ў вышэйпастаўленую арганізацыю.

Інфармацыя аб назве, месцы знаходжання і рэжыме працы вышэйпастаўленых арганізацый размяшчаецца на афіцыйным сайце ў рубрыцы «Адно акно».

  • Пакіданне зваротаў без разгляду у існасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду у існасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што выстаўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), або назва юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае), або яго месца знаходжання, або названыя звесткі не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не змяшчаюць звесткі аб падрыхтоўцы да злачынства, альбо аб злачынстве, якоя здзяйсняецца ці ўжо здзейснена.

Пры пакіданні звароту без разгляду у існасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15 і артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. №306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнік на працягу пяці рабочых дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду у існасці з азначэннем прычынаў прыняцця такога вырашэння. 

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. №306-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў , выкладзеных у зваротах.

Пра магчымасць размяшчэння на інтэрнэт-сайце дзяржаўнага органа і іншай дзяржаўнай арганізацыі адказаў на электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія маюць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам

У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў і маюць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па вырашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі, альбо асобы, ўпаўнаважанай ёй падпісваць ва ўсталяваным парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.